Min drömkisse.

För ni som inte vet så är katter mitt älsklingsdjur.
Ingen slår dom på tassarna, kanske Alice men de är för att hon är min bebis.
Sak samma, Bengalkatt är min favorit bland katter, visst den har sitt pris!,

Tänkte lägga upp en bild på den söta missen och lite info om den.
Enjoy...


Här kommer några få bilder på dom söta liven.

Stora som små.


  • Lite info.
Bengalkatten är en exotisk kattras där det bästa av två världar möts.
Tamkattens vänliga och tillgivna temperament har korsats med en asiatisk vildkatts leopardliknande yttre.
En tamkattras som liknar sina vilda släktingar mer än Bengalkatten är svår att finna, samtidigt som den är en mycket social familjemedlem. Bengalkatten härstammar från en mångfald katter, bl.a. en fläckig tamkatt från Indien, tabbykatter från Kalifornien och asiatisk leopardkatt - ALC (Felis bengalensis).
Den senare har en geografisk utbredning från södra Indien till Kina. Utseendet skiftar med utbredningsområdet, men en typisk ALC har en lejonorange grundfärg som kontrasterar mot en mer eller mindre vit mage.
Hela kroppen är täckt av mörka prickar eller rosetter, som ger ett utseende likt släktingarna ozeloten och den afrikanska leoparden. Inte så intressant kanske, men alltid nått.

Nu blir de sova för mig, Sleep tight!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0