Är man "elak" bara för man är ärlig och framför sina åsikter?

Anser att ljuga och gå bakom folks ryggar är mer svinigt och elakt än att vara ärlig!
Jag har viljat skriva det här länge som jag tänker skriva nu. Och hur jag uttrycker mig eller så är inte syftat mot någon, eller att jag menar något elakt. Tänker bara vara uppriktig och förklara vad jag går för och vad jag är för person!


Jag Louise Pettersson,, är en sån person som ger alla en chans. Kanske när jag ser nån ny, lär känna nån ny eller bara få höra om nån ny person. Men blir jag fundersam på en person då tvivlar jag och kan ta det med en vän/4 öron, men antar vi alla är så mer eller mindre.. Men vi säger sticker nån mig i ryggen då har dom/de gjort de en gång för mycket. Här är det inte äh, 1 gång är ingen gång. Fuck it! Blir jag stucken 1 gång då är det kört! Och då spelar det ingen roll om jag känner personen eller inte.
Men fram till sak, är en sån som person att tycker jag något då är det en självklarhet att jag säger det till den person som jag tycker något om, eller vad det nu kan handla om. Kanske inte är riktigt så jag träffar någon och bara säger,, (men tjena, vad fan har du på dig? Eller vi säger om jag träffar någon som jag tycker är ful, är inte direkt så att jag säger det även om jag tycker så.) Men vi säger om nån såra mig eller gör bort sig, då är det en helt annan sak. Då får personen skylla sig själv. Då känner jag inget medlidande eller att jag är elak eller dum. Då kan man säga dom själv satt sig i skiten.. Säkert många som undra hur jag tänker. Men anser att om nån gör bort sig, vad ger det mig för rätt att visa dom respekt? Respekt är något man förtjänar, något man måste jobba sig till. Är inget som är gratis! Lika så som inget annat är gratis i världen heller.
Fick förfrågan en gång varför jag skriver så mycket om andra. Kunde klart inte hålla med om att jag skriver såå mycket om "andra" men som jag skrev innan,, tycker jag något då kan jag säga det eller skriver det här! Okej, ibland kan jag skriva av ren ilska, men då är det bara att ta det med en nypa salt. Dock händer det för sällan, haha!
För som jag skrev igår min blogg är som en öppen dagbok! Och alla har rätt att läsa den..
Sen har alla folk mer eller mindre problem nångång i livet! även kungen själv men det är ingen hemlighet.
Men vi säger om jag har problem med något eller vad som helst, varför ta det här när jag kan jobba på det eller ordna upp de? HAHA, anser det är lite skillnad. Utan jag skriver om det jag känner för, och det är allt från himmel till jord. Sen är ingen tvungen att läsa eller snoka här om man bara ska störa sig på saker. Då kan man istället kolla på youtube eller googla lite bilder eller göra en porrsurfnings-tur eller något annat skoj.
Men att säga sin sanning eller uttrycka sin åsikt anser inte jag som elakt. tycker det är mer elakt att trycka ner folk bara för att. Eller lägga sig i saker dom inte ens har att göra med, och öppna käften i onödan! Men jag kommer fortsätta så som jag gör. Att tycker jag något då kommer jag tycka till om det, eller fortsätta ta de face to face. Enkelt!


Men den som hugger mig i ryggen eller såra mig 1 gång! får skylla sig själv om dom inte har min respekt i sina händer. Och då spelar det som sagt ingen roll om jag känner folket eller inte.
Alla borde lära sig livets enkla regler. Men har mina regler, och dom är enkla! :)

 

Nu fick jag skrivit de jag velat skriva länge. Men som sagt ångra aldrig de jag skriver. Likaså som jag ångra aldrig de jag gör, jag visar bara andra vad man inte ska göra!


Kommentarer
Postat av: ervasti

helt rätt! ;)

2010-05-19 @ 22:27:02
URL: http://www.sebastianervasti.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0